Notícies, Activitats i Esdeveniments relacionats amb el món de Robert Graves

Hi ha Festival Segòvia - Retorn a Robert Graves - Lectura de cartes i textos

Dissabte 14 de setembre 2024 – Jardí Romeral de Sant Marc - Segòvia

William Graves, fill i marmessor literari de Robert Graves, visita el Hay Festival Segòvia per parlar del llegat literari del seu pare. Part important d'aquest llegat van ser les cartes, una intensa correspondència que va mantenir des de Mallorca amb escriptors, artistes, muses i personatges cèlebres de l'època. Aquest immens arxiu es manté a la Fundació Robert Graves de Deià, la localitat on Graves es va traslladar després d'abandonar el Regne Unit amb un sonor Adéu a tot allò. William llegirà extractes d'aquestes cartes i altres textos de narrativa i poesia del seu pare. No hi ha cap motiu millor que celebrar la recent publicació d'Adéu a tot allò, en edició íntegra amb nova traducció.

La lectura serà acompanyada de les veus d'altres escriptors o artistes presents a Segòvia com Caroline Michel, Giles Tremlett, Anna Bosch, Andrew Brown, Pilar Álvarez, Almudena Bermejo, Debbi Christophers, i l'Ambaixador de la Majestat Britànica per a Espanya, Alex Ellis, s'escolliran paràgrafs d'altres obres de Robert Graves com Jo, Claudi o La deessa blanca. A les lectures se sumarà com a mestre de cerimònies Félix Valdivieso.

16 Congrés Internacional sobre Robert Graves - Robert Graves i l'imaginari públic

Diumenge 14 al Dimecres 18 de Setembre 2024- St. John's College, Universitat d'Oxford

La Setmana del Llibre en Català

Diumenge 29 de Setembre 2024 - Passeig Lluís Companys de Barcelona

Mà de les Balears - Redescobrir Robert Graves en català. Convessació amb William Graves.

Participen: William Graves, Eduard Moyà, traductor d'El crestall rost, i Nofre Moyà, traductor. Organitzat per: l’Institut d’Estudis Baleàrics

Premi Diari de Mallorca 2024 - Categoria Cultura

Dimecres 2 d'Octubre - Club Diario de Mallorca

Atorgat als fills de Robert Graves, William (albacea), Lucia (escriptora i traductora) i Tomàs (músic), han estat mereixedors del Premi en la categoria de Cultura per les seves trajectòries i per haver mantingut viu l'impressionant llegat de el seu pare, l'escriptor i erudit britànic, autor d'obres com Jo Claudi o La deessa blanca, que va trobar el seu lloc a Deià. Aquest any s'ha publicat una nova traducció d'Adéu a tot allò, una autobiografia escrita quan tenia 34 anys, impactat per l'atrocitat de la guerra.